24 Ocak 2014 Cuma

Ali Kirkit ile İznik turu 26-27-28 haziran 2013 / 285 km 3.Gün

Haritalar oluşturmak veya arama anda 80 milyon MapMyRide

bu günkü rotamız 80 km

Gölün kenara vuran dalga sesleriyle deliksiz bir uyku çekiyorum,sonradan öğreniyorum ki bana ninni gibi gelen dalga sesleri Ali yi biraz rahatsız etmiş

sahil boyu

kamptan ayrılıp merkeze sıcak ekmek almaya gidiyoruz
Ayasofya müzesinin kenarındaki kahvehaneye oturup kahvaltımızı yapıyoruz

bisikletlerimizi gözden geçirip yola çıkıyoruz

Bilecik yolu çıkışında yine kale den kalanlar karşılıyor bizi

sebze meyve tarlaları bol olduğu için onlara lojistik destek sağlayan işyerleri bolca mevcut

İznik-Sakarya yolunda Bilecik yol ayrımında Bilecik e doğru dönüyoruz

bu yol çok hareketli değil o yüzden arada bir yanımızdan geçen araçlar rahatsızlık vermiyor

zaman zaman tırmandık

Arka planda zeytin bahçeleri ,yavaş yavaş diğer meyve tarlaları da görünmeye başlıyor

zaman zaman inişe geçtik

Su molası verdiğimizde önümüzde akslarından arızalandığı belli olan  aracın güvenlik tedbiri karşısında şapka çıkarttık,yerde duran renkli cisim arkadan gelen araçları ikaz etmek için konulmuş

Osmaneli tabelasının önündeyiz,ilçede küçük bir turun ardından devam  edeceğiz

Biraz önce gördüğümüz araç başka bir araç tarafından tamire götürülüyor

Osmaneli sokaklarındayız

kısa turun ardından

Sakarya -Bilecik yoluna çıkıyoruz
Bu imkanları sağlayanlara teşekkürler,yol kaymak gibi ,nerdeyse iki araçlık emniyet şeridi var
Bayırköy de Cuma namazı için duruyoruz ,ben yine civardan bir hortum bulup yıkanıyorum,bu sıcakta kızgın çöllerden serin sulara atlıyorum

Namazdan sonra dinlenmeden hemen yola koyuluyoruz

kafa lambalarımızı takıp ışıklarımızı açıyoruz, önce Ertuğrulgazi tüneli

sonra Osmangazi tünelinden geçiyoruz

tünelden çıkınca , bisikletini taşıma aparatına bağlayıp aracıyla seyahat eden bir bisikletsever önümüze geçip yavaşlıyor,ihtiyacımız olup olmadığını soruyor,teşekkür edip ayrılıyoruz
yollarda böyle arkadaşlara rastlamak memnun ediyor insanı

yaklaşık 1,5 ay önce Yedigöller turumuzdan dönerken aynı  noktada fotoğrafladığım  hızlı tren yol çalışmaları devam ediyor
Bilecik e yaklaştıkca otobüse yetişemeyecek olma ihtimalimiz sebebiyle Ali canını sıkmaya başlıyor
ben ise kendisini rahatlatmaya çalışıyorum.Bilecik tepede olduğu için Bilecik e tırmanmayıp yol üzerindeki Eskişehir yönünde transit yolcuları aldıkları işletmeye doğru gidiyoruz.İşletmeye varıyoruz otobüsleri takip etmeye başlıyoruz,  dolu olan otobüste şansımıza kendimize yer buluyoruz,bisikletlerimizi yükleyip oturuyoruz.

Eskişehir otogar dan çıkıyoruz,bu kadar oturmak yeter,biraz bacaklarımız açılsın

Kentpark önünde hatıra fotoğrafı alıp şehrin kalbine doğru ilerliyoruz

Sabahki yediklerimiz ile duruyoruz Raybüs kalkıncaya kadar yemek işini halletmek istiyoruz,ana caddeler Eskişehirde herzamanki gibi cıvıl cıvıl ,ben Ali yi çekiyorum

O da bana karşılık veriyor

Kenarda bankta oturan sevimli bir teyze yerinden kalkıp Ali ye doğru geliyor
ver evladım ayrı ayrı çekiliyorsunuz, beraber fotoğrafınız olsun ,ben de ikinizi çekeyim  diyor.
Teyzenin çektiği fotoğraf
bu fotoğraftan sonra yemek için ilerlerken Ali yanlış yöne gittiğim için beni uyarmak isterken ön tekeri  tramvay raylarının arasına sıkışıp yere yan yatıyor,neyseki güçlü fiziği sayesinde hemen toparlanıyor

yemeklerimizi daha önce Ali nin kalite kontrol yapıp olumlu not verdiği işletmede halledip hemen tren garına doğru pedal basıyoruz

Eskişehir in en hareketli yerlerinden olan Espark

bu günkü tur verilerimiz

hızlı tren yol çalışmaları sebebiyle, raybüs bir süreliğine geçici istasyondan kalkmak zorunda

yorgun vaziyette ama ,cebimizde keyifli anılarla raybüse biniyoruz

Ali seyir defterini  inceliyor

Kütahya tren garında son fotoğrafımızı bizi Tavşanlı ya taşıyan makinist arkadaşlarla veriyoruz

Turumuz sadece 3 gündü fakat Ali ile aldığımız keyif belki daha uzun turlarda bile alınamayacak cinstendi
tur boyunca hava çok güzeldi , zorlu rampalar yoktu kazasız belasız bitirdik.Bisikletlerimiz ile ilgili benim bagaj vidamın çıkıp düştüğünü sonradan görmemizi saymaz isek hiç bir sorun yaşamadık.Kıssadan hisse
yolda olmak güzeldir..
okuduğunuz için teşekkürler,yeni turlarda görüşmek üzere ...