20 Ocak 2014 Pazartesi

Ali Kirkit ile İznik turu 26-27-28 haziran 2013 / 285 km 2.Gün

Haritalar oluşturmak veya arama anda 80 milyon MapMyRide

Bu gün önümüzde 100 km lik bir yol var

Ali nin ruhu bebedenine girmemiş henüz.Gece  rahat uyudum hiç uyanmadım,Ali çadırın tek kat             olmasından dolayı oluşan nemden sıkıntı çekmiş,sıklıkla uyandım uyuyamadım ,oluşan su damlaları ikide bir     yüzüme damladı dedi.                                                                                                                                   Olsun Ali ilk kampta böyle şeyler normaldir

Ses çıkarmamaya gayret ederek toparlandık ,kahvaltıyı uygun bir yerde yapacağız ,saat 6:30 köyün içindeki kahve kapalıdır,  kahvaltıyı ilerde yol kenarında yaparız diye düşünüyoruz

Demir atlarımız yolculuğa hazır

Köyün çıkışına yaklaşmıştık ki yanımızdan geçen arabayı durdurup açık kahvehane olup olmadığını sorduk
köy meydanındaki kahvelerin açık olduğunu söylediler,umudumuz hiç yoktu  çünkü köyde her ne kadar hayat erken saatte başlasa bile kahvelerin açık olması bizi hem şaşırttı hem sevindirdi

Kahveyi bulunca anladık ki
İnegöl e çalışmaya giden vatandaşların servisleri kahve önünden kalkıyor.İşe gidecek vatandaşlar  servis beklerken çaylarını yudumluyorlar,gençlerin yanında ,uyku tutmayan yaşlılar da laflarını dinletmeye çalışıyorlar

elimizde kalan kahvaltılıkları yaydık masaya,kahveden su bardağında çaylarımız da geldi

sevdiğin dostunla hem muhabbet hem kahvaltı,ne doyulmazdır değilmi ?

Yollar bizi bekler ,yarın akşam üzeri bilecik yakınlarından otobüse binip oradan Eskişehir e, akşam 8:30 da raybüse binip Tavşanlı ya ulaşmayı hedefliyoruz.Ali nin tur zamanlaması bu şekilde

Karşı karlı tepeler Uludağ,Ali sabah enerjisi ile kaptırdı gidiyor

bu günümüz çoğunlukla tarla aralarında geçti
ufaktan şeftali tarlaları başladı,ama ne şeftali ,nasıl özendik anlatamam,yol kenarından elimizi uzatsak koparıvereceğiz bize o kadar yakın.Bakınıyoruz tarlalarda isteyecek kimse yok,sonunda arabaya hummalı bir şekilde kasalarla şeftali yükleyen 6-7 kişilik bayan erkek  gurubun olduğu tarlanın yanında durduk.                 Onlar bize bakıyor biz şeftalilere
çok susadık ve özendik bize ücret karşılığı şeftali veririsiniz dedik ,pek oralı olmadılar                                     biz bir daha dalından şeftaliyi nerde yeriz diye ısrar ettik ,biraz isteksiz görünen tarla sahibi olduğunu tahmin   ettiğimiz kişi işçilere vermesini söyledi ,ikişer tane şeftali aldık,ücret teklifimizi kabul etmediler.Allah razı olsun,ölmüşlerinin canına değsin. Şeftalilerin lezzeti ömür boyu unutulmayacak cinstendi
Ekinler balya haline dönüşmüş sevkiyatı bekliyor,arka tarafta pancarlar sulanıyor daha onların hasadına zaman var

ağız birliği etmiş gibi ayrı ayrı sokaklardan gelen çocuklar bir anda etrafımızı sardılar
ben onları çekerken Ali de boş durmadı

Köyden geçerken arkadaş ısrarlı bir şekilde çay teklifinde bulundu,hayvancılık yapıyormuş,eski işlerin olmadığından bahsetti,yarım saat içinde hükümeti kurduk devirdik,çaylarımızı içtik müsade isteyip ayrıldık

Büyük düz bir arazinin içinden geçiyoruz

Ağaçların üzerlerinde fileler var ne amaçla yapılmış bilemedik

Aşırı sıcakta ne yaptığımızı bilemez haldeyiz

Sonunda İznik Gölü nü görüyoruz ,birazdan süper bir inişle göl kenarandan Orhangazi ye doğru pedallamaya başlayacağız
Ali göl kenarına inmeden son fotoğrafını çekiyor

Göle iyice yaklaşırken yolda lastiği patlayan iki genç gördük
pompanız vamı diye sordular  Ali pompayı çıkarıp lastiği şişirmeye başladı, sıcak ensemizde boza pişiriyor
Ali nin şakaklarından damlalar akmaya başlayınca pompayı gençlere veriyor

Asfalt sıcaktan iyice gevşemiş sürtünmeden dolayı tekerleklerin akıcılığı kayboluyor

Gençler lastiği şişirip bu bizi 10 km ilerdeki  Orhangazi ye kadar götürür dediler ama bizi pek inandıramadılar

Artık göl kenarından gidiyoruz,yoldan suyun kenarına inip fotoğraf çekiyoruz
göl : hadi gelin diyor
biz olmaz zamanımız yok diyoruz.Tur bittikten sonra da neden o sese kulak vermedik diye de hayıflanıyoruz

Karşınızda İznik Gölü ve Ali nin bisikleti

yolda karşılaştığımız arkadaş bizi durdurup sohbete başlıyor, Orhangazi de nerede yemek yiyeceğimizi soruyoruz tarif ederken o arada yanımızdan geçen lüks araca işaret ederek durmasını söylüyor ,araçta genç bir delikanlı ve kız arkadaşı var,    konuştuğumuz arkadaş , gence    arkadaşlar biraz sonra yemek yemeye gelecek yardımcı   olursun diyor,meğer o araçtaki genç bir restorant işletiyormuş .Genç söylenenleri pek umursamaz tavırlarla  tozu dumana katıp gidiyor.

Girişte sıra sıra lokantalar var bize tarif edilen yere gitmeyip burada yemek yiyoruz,iyi de ediyoruz
1 saatlik yemek ve dinlenme molasından sonra yola çıkıyoruz.

Sonrasında göl kenarından uzaklaşıyoruz ,zaman zaman kısa aralıklarla bahçelerin ağaçları arasından gölü görüyoruz

Eğim olarak düz bir yolda ilerliyoruz fakat sıcaklık bir hayli yıpratıyor bizi

bu güzergah zeytin bahçeleriyle çevrili

meyve satan bir arkadaşla hem alışveriş hem muhabbet ediyoruz

Allahım yine şeftali hem de bir araba dolusu
yanımızdan geçip gidiyorlar,hızlanıp arkalarından yetişiyorum
şeftali almak istiyoruz diyorum,araçta  bir erkek üç bayan var
olmaz bunlar ihracata gidiyor kasayı bozamayız ilerde boşaltacağız isterseniz oradan alabilirsiniz
diyorlar
biraz ilerde yoldan ayrılıp yükü boşaltacakları yere yöneliyorlar
canım şeftalilerin arkasından bakakalıyoruz

Sonunda İznik teyiz uzun sahil boyunca ilk olarak bizi voleybol oynayan gençler karşılıyor
kamp yeri bulmamız lazım ,sahil boyu çok güzel kamp kurabileceğimiz alanlar var ,insanların kimi piknik yapıyor ,kimi top oynuyor, kimi banklara oturmuş gölü seyrediyor,kimi köpek gezdiriyor

Etraf gayet temiz ve bakımlı

Karnımızı doyurmak için merkeze doğru yöneliyoruz ,önce yemek yiyeceğiz sonra da buraya tekrar gelip insanlar dağıldıktan sonra çadır kuracağız

İznik Ayasofya Müzesi

Merkezdeyiz ,vatandaşa kamping alanının olup olmadığını soruyoruz
vatandaş biraz ileride zabıta merkezinin olduğunu oradan yardım alabileceğimizi söylüyor

Zabıta noktasını buluyoruz,derdimizi anlatıyoruz,kapının önünde sandalyede oturan zabıta kamping alanı olmadığını ayrıca o gördüğümüz sahil boyunca uzanan yeşillik alanlarda çadır kurmanın yasak olduğunu söylüyor,yukarıda görülen arkadaş içeride kulak misafiri oluyor bize,tam ayrılacakken bizimle ilgileniyor,yakında düzenlenecek triatlon yarışları için belediye tarafından hazırlanan çadır kampında bizim kalabileceğimizi  söylüyor,hemen telefon edip kamp alanının güvenlik görevlisine bizim geleceğimizi ve bu gece orada konaklayacağımızı söylüyor
Bir metre arayla iki zabıta profili, ikisi de aynı sorumluluk sahibi, farkları biri iş gören diğeri savsaklayan
Teşekkür edip kampa doğru gidiyoruz.Bisikletlerimizi kampa bırakıp tekrar merkeze gelip hem meşhur köfteci Yusuf un köftelerinin tadına bakacağız hem de şehri gezip fotoğraf çekeceğiz
voleybol oynayan çocukların yakınında gelirken o kampı farketmiştik belki 100 e yakın büyük çadır vardı
şimdi oraya doğru ilerliyoruz

Sonunda göl kenarında bu gece konaklayacağımız kampa bisikletlerimizi bırakıp köfte yemeye gidiyoruz

Alışıldık manzaralar,keşke olmasa

Kamp yerinin kahraman bekçisi,yardımları için teşekkürler,sakin mizaçlı arkadaş çok samimiyetle ilgilendi bizimle
Sahil boyundan yürüyüp kale kalıntılarını  ve göl kenarındaki insanları fotoğraflıyoruz

İznik belediyesine bravo ,   çok zor değil demek ki !

Ali eşi ve çocuklarıyla  konuşuyor,neşesi bundan

Sonunda köfteci Yusuf un meşhur köftesini yemek bize de nasip oluyor,fiatlar uygun lezzet şahane
uğrarsanız mutlaka deneyin
Yemekten sonra tekrar çadır kampına geri dönüyoruz, çadırlar üçer kişilik,üç tane tane şişme yatak mevcut   Kör istedi bir göz Allah verdi iki göz.Şişme yataklar biraz daha zıplasak tramplen gibi havaya fırlatacak bizi.Yorgunluktan fazla ayakta kalamıyoruz zaten ,dinlenmeye çekiliyoruz.Yarın Bilecik Küplü kasabası yakınındaki ,otobüs firmalarının uğrayıp yolcu aldıkları tesise ulaşıp oradan otobüs ile Eskişehir e geçeceğiz.Bu günkü veriler