19 Şubat 2014 Çarşamba

Emet Köprücek-Kayı Göleti-Ovacık-Çardaklı turu

20 şubat 2014 Perşembe

Geçen çarşamba günü Ali ile yaptığımız Emet turunda
 zamandan dolayı rota değiştirmek zorunda kalmıştık o gün gidemediğim rota 1 haftadır aklımda e havalarda güzel olunca yarım kalan rotayı tamamlamaya karar verdim.Dün ,vites geçişlerinde sorun yaratan  arka attırıcıyı bakımdan geçirdim ve arka jantın akort ayarını yaptım,zinciri yağladım.Aslında bu turu dün yapmak istiyordum, viteslerin sorunlu geçmesi ve akort ayarının bozuk olması sebebiyle  sorunları halledip turu bu gün yapmanın daha doğru olacağını düşündüm.Yollarda bu tür arızalarla uğraşmak can sıkıcı olabiliyor.
Gruptaki diğer arkadaşların mesaide olması sebebiyle bu turu tek başıma yapacağım,yaklaşık 78 km yol gideceğim ,toplam 33 km tırmanacağım .Hava 21 derece civarında tahmin ediliyor,bu mevsimde harika bir hava ,tabi biz bisikletliler için,aslında mevsimine göre kurak günler yaşıyoruz,geçen hafta Ali ile gittiğimiz Emet turunda Eğrigöz ile Emet arasında gördüğümüz bir çok çeşmenin suyu akmıyordu.
Tur rotam şu şekilde  Derecik köyü nü geçip ara yoldan Gölcük köyü sonrası Emet yoluna çıkacağım,Dereli yol ayrımına kadar devamlı ineceğim,sonrasında  Günlüce rampalarını çıkıp Emet Köprücek köyü'nden sola Kayı yoluna sapacağım önce Kayı köyü nü sonra Kayı Göletini geçip Üyücek ten Ovacık a giden orman yoluna sapacağım.Bu orman yolunu daha önce tersten gelmiştim ve çok hoşuma gitmişti yine aynı keyifi alacağımı düşünüyorum.Turumun en yüksek noktasına bu orman yolunda çıkacağım ,tepelerde bir yerde manzara eşliğinde köfte ve sucukları yedikten sonra Tavşanlı ya kadar devamlı ineceğim.Biraz uzun sayılabilecek bir girişten sonra turumuza başlayalım.

Haritalar oluşturmak veya arama anda 80 milyon MapMyRide

saat 8:30 ,yeni yapılan Moymul spor tesislerinin yanında ilk fotoğrafımı alıyorum

Tavşanlı sis altında yeni yapılan hastahane sise esir olmuş

Şehre işe gelenler veya resmi işi olanlar geçiyor yanımdan

Bu kıvrımlı yolları pek bi seviyorum nedense ?

Beni ,Derecik köyünden Gölcük köyü ne götürecek toprak yola sapıyorum.Yaşlı bir amca tarlasına gidiyor,binekleri değişme teklifime olumsuz cevap veriyor

Tavşanlı nın üzerindeki sis perdesi bu noktadan daha kapsamlı görülebiliyor

Arkada Ayvalı köyü, güneş arkadan gelince renkler nasılda belirginleşiyor

yol bozuk olduğu için fazla hızlanamıyorum,hızlanmak istediğimde çukurlarda hoplayınca bundan vazgeçiyorum

Bir türlü gitmek nasib olmayan Eğrigöz Dağı tekerimin ucunda

toprak yolda hoplaya zıplaya Gölcük köyü ne ulaşıyorum,buradan sonra yol asfalta dönüşüyor

Emirler den sonra Opanözü nü geçiyorum

Dereli yol ayrımı ,bu noktadan sonra yaklaşık 15 km tırmanacağım

Tırmandıkça detaylar görülmeye başlıyor,zaten görüntüler tırmandıkça güzelleşiyor

Ekinler büyümeye başlamış ama su lazım su

Bizim buzdolaplarımız,dağlardan eriyen sular dereler oluşturmasa yeraltına inip çeşmelerden akmasa yaşantımız nasıl şekillenirdi  acep ?
Yakın plan Eğrigöz,kuzey tarafındaki karlar daha geç eriyor,eskiler boşuna ,evin kuzeye bakmayacak demiyorlar

Buradan geçerken gayriihtiyari kafamı çevirdiğimde pamdomim sanatçısı gibi ellerini kullanarak bana birşeyler anlatmaya çalışan birini gördüm,hareketlerinden çıkardığım sonuç bana çay içmeyi teklif ediyor,konuşmuyor sadece hareketlerle anlatıyor
selam verince turist olmadığımı anladılar  ufak bir gülüşmeden sonra yanlarına çıktım
Abi biz seni turist zannettik ,çay nasıl denir onu da bilmiyorum onun için hareketlerle anlatmaya çalıştım dedi
ben de konuşsaydın bundan daha güzel çay içme daveti yapamazdın dedim
Arkadaşlar demir doğrama işi yapıyorlar .iki kardeş sırt-sırta vermiş çalışıyorlar.İlk defa gördüğüm birilerinden bu kadar samimi tavırları görmeyeli uzun zaman oldu

Çaylarını içtim biraz muhabbet ettik,bir ihtiyacım olup olmadığını sordular
ben de bu yüreği büyük insanlara teşekkür edip ayrıldım

Olur da belki bir gün işiniz düşer !

Günlüce den yaklaşık 2-3 km hemen sonra Şehitliği görüyorsunuz

Minnetle ve saygıyla anıyoruz

Sağ taraf şehitliğe gidiyor ,daha sonra mutlaka uğramak sözüyle devam ediyorum

Buraları da en kısa zamanda görmek lazım deyip bir tarafa not alıyorum

Su molası, mataramı doldurup elimi yüzümü yıkıyorum

diğer zamanlara göre bugün tenha bir zamanda geldim,bundan sonra daha tenha olan bir yola sapıyorum.Emet e 12 km kala Köprücek köyünün dengine düşen, beni  Kayı göletine götürecek bu yola dönüyorum

Yol bu noktadan itibaren bozuldu ve hızımı daha da düşürdü

Sarıayak köyüne yaklaşırken koyun güden bir vatandaşla karşılaşıyorum.Sürünün köpeği havlayarak bana doğru koşuyor,sahibinden uyarıyı alınca sakinleşiyor

2 km lik bozuk bir yoldan geçerek tekrar asfalta çıkıyorum.Sakin bir yol, ne gelen var ne giden, arada tarlalarda çalışan traktörlerin sesini duyup başımı o tarafa çeviriyorum,yakınlarından geçtiklerime selam veriyorum uzaktan beni görenlere el sallıyorum.Hafif esen rüzgar yaz günlerini hatırlatıyor

Bu yolda susuz kalmanız imkansız ,neredeyse 200 m de bir çeşme var,yapanlardan Allah razı olsun

Bu ara yolda sadece bir köyün içinden geçtim,levhada yazan köy

Girişte evler çok perişan haldeydi ilerledikçe binalar daha bakımlı hale geldi ,sanki iki ayrı köyde ilerliyormuşum gibi

Köy meydanı, öğle vakti ortalık tenha,çoğunluk belli ki tarlada çalışıyor

Yaşlı bir teyzeye bakkal olup olmadığını soruyorum biraz ilerde olduğunu söylüyor

Bakkalı buluyorum ama sahibini bulamıyorum ,yan taraftaki kapıyı tıklatıp bakkal amcayı soruyorum ,hanımı olduğunu tahmin ettiğim kişi yukarıda bir yerlerden sesleniyor
-tarlaya gitti
-abla başka bakkal var mı ?
-hemen yan tarafta var

Hemen yan taraftaki bakkala yöneliyorum oda kapalı.Hafiften başağrısı başladı onun için ağrı kesici alacaktım.Muhtemelen tuz kaybından dolayı
Hep de okuyoruz yola çıkarken yanınıza az miktar tuz alın diye,turlarda bu tavsiyeyi hep hatırlıyorum turdan döndükten sonra unutuyorum ,ta ki bir sonraki tura kadar

Köy bakkallarının kendine has bir kokusu vardır, açık olaydı da girip o kokuyu tekrar hissedeydik iyiydi

Köyden çıkınca yol tekrar toprağa dönüştü ,tahminen Kayı göleti ne kadar 5 km bu şekilde
 etrafta kimseler yok,dönen tekerimin ve kuşların sesinden başka hiç bir ses yok, tabi esen rüzgarın kulağımın kıvrımlarına bıraktığı hafif  uğultuyu saymazsak

özenle örülmüş bir bahçe duvarı

Köyden uzakta kendine bir dünya kurmuş vatandaş ,genişçe bir bahçesi vardı bir kaç tane büyükçe damdan anlaşılacağı üzere kendini hayvancılığa vurmuş arkadaş

Nihayet geçen hafta yarım kalan rotamızda görmek istediğimiz yerdeyim

Kayı göleti,acaba yanlış yeremi geldim

Mevsimin kurak geçtiğinin ispatı,gölet olmuş havuz,yoksa su yüksekliği ön plandaki kanaldan daha yakın yerde olması lazım

Göleti geçince hemen yakınındaki çeşmenin bulunduğu alanı kestirdim gözüme

Turların en heyecanlı ve en keyifli anlarını kendi başıma yaşadım,arkadaşlarla daha keyifli oluyor ama yine de bunu yapmak zorundaydım :) ayran almayı unutmuşum

sanki sahibi hemen gelip giyecekmiş gibi aynen bu şekilde çimenlerin üzerinde hazır vaziyette duruyorlardı

Yemeği yedikten sonra 15 dk uzandım çimlerim üzerine, sırtımı ısıtan güneşin ve şiddetlenen rüzgarın çam dalları arasında çıkardığı  uğultu sesinin eşliğinde hafiften kestiriyorum
Mutluluk bu olsa gerek

Yaklaşık 1 km kadar bisikleti elime alıp gölet ten sonra tekrar asfalta dönüşen orman yolunda ilerliyorum
ilerki yoldan sola dönüp toprak orman yolu üzerinden Ovacık a ulaşacağım

Üyücek köyü

Toprak yola döner dönmez tırmanmaya başlıyorum buralarda gördüğüm çeşmeler kurumuş

Daha önce de geçtiğim bu yoldan yine aynı keyifi alıyorum

Yaklaşık bu yüksekliğe ulaştıktan sonra inişe geçiyorum

Toprak yolda kaymamak için ,hızımın arttığı anlarda kontrollü inmeye çalışıyorum

Bu bölümde yol daha da bozuluyor

Nihayet inişin son bölümlerindeyim

Kuruçay göleti

Tunçbilek termik santralı, sol  tarafta üniversite ek binaları

Bir dağ bisikleti toplayıp her yola girip çıkmalı ,nasıl da çağırıyor insanı

Uludağ bu açıdan çok ihtişamlı görünüyor

Sonunda ovacık göründü

Ömer Hocam arıyor Çardaklı da buluşmak için sözleşiyoruz,bu arada vakit geçirmek için çiğdemleri fotoğraflıyorum,çünkü Ömer Hocam eve gidip üzerini değişip gelecek

''milli karşılama komitesi'' başkanı Ömer Hocam.
Sağolsun, bir yerlere gittiğimizde mesaisinden dolayı gelemiyor ise mutlaka karşılamaya geliyor ve bir müddet beraber pedallıyoruz
 Varol Hocam seni seviyoruz

Kuruçay da çay molası verip Tavşanlı ya doğru yola çıkıyoruz

Yol kenarındaki otları kesmek biçmek arazi sahiplerine zor geldiğinden en kolay yol ateşe vermek
oluşan dumandan dolayı o bölgede bir kaza olma ihtimali de var

dumanlar içinden bir pop star edasıyla geçerek Tavşanlı ya ulaşıyoruz.
Çok güzel bir havada tek başıma olsam da güzel bir tur oldu.Bisiklet üzerinde 5 saat pedal bastım 80 km yol gittim, ortala hızım 16 km,sabahleyin saat 8 30 da başladığım tur akşam 18 de bitti.Haziran da yapmayı planladığımız Karadeniz turu için güzel bir antraman oldu, tur verilerine baktığımda daha çok çalışmam gerektiğini acı bir şekilde öğrenmiş oldum.
okuyarak da olsa bana katıldığınız için teşekkür ederim ,daha sonraki turlarda buluşmak üzere ...