18 Ocak 2014 Cumartesi

Ali Kirkit ile İznik turu 26-27-28 haziran 2013 / 285 km 1.Gün

Geçen yıl yapmış olduğumuz kısa ama çok keyifli  3 günlük turumuzu, geç de olsa sizlerle paylaşmak             istiyorum
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Çalan telefonuma baktığımda Ali Kirkit yazıyordu
-Abi izine çıktım yerimde duramıyorum 3-4 günlük tura çıkalım keşke iznim olsada daha uzun gidebilsek, buluşalım da detayları konuşalım
dedi
-ne zaman çıkacağız
dedim
-yarın olur mu
dedi
içimden hakikaten bu oğlan iyice dellenmiş dedim
buluştuk detayları ne kadar konuştuysak
ertesi gün saat 10.30 da hareket için hazırdık
Ali    dün gece rotayı çıkarmış,fazla rampalı bi tur olmasın diye rotayı aşağıdaki şekilde planlamış

sarı renk rota otobüs ,turuncu renk rota raybüs ile geçildi

Düzen intizam 10 numara ,sanki görücü gelecekmiş gibi hazırlanmış Ali

Ben de geldiğime göre çıkış fotoğrafı alıp hareket edebiliriz

tanıştırayım ,tur arkadaşım Ali

Ali yi almak için gittiğim evinin önünde ilk fotoğraflarımızı veriyoruz.Bu turda Ali yeni aldığı Salcano city sport bisikletini de test edilmiş olacak

Yolda simit alıyoruz Ali evden yumurta koymuş kahvaltı için 20 km pedalladıktan sonra dere kenarında duruyoruz,başımıza geleceklerden habersiz ilk km lerde oldukça keyifliyiz

Çınar ağacının altında yanımızda  şırıl şırıl akan derenin nağmeleri arasında domatesin  ilk ısırığı ile ağzın kenarlarına yayılan o lezzete doyum olmuyor

yolcu yolunda gerek,dere kenarında biraz daha oyalanır isek uykumuz gelecek

ilk su molamızı     Domaniç yakınlarında veriyoruz

Rahat bir tempo ile gidiyoruz

35 km sonra Domaniç e ulaşıyoruz

Hava oldukça sıcak soğuklanma molası,buz gibi dağ suyu nasılda iyi geliyor

Karşıdan gelen rüzgar bizimle inatlaşıyor ,biz de elimizden geldiğince direnmeye çalışıyoruz ortalamayı yükseltmek adına

Birazdan yükselmeye başlayacağız,Ali bisikletle
ilk defa geçecek bu yoldan ,bisikletle beraber kendini de test edecek bu 7 km lik rampada

%7  eğimle 7 km tırmanıp sonra rampa aşağı 17 km rüzgarla yarışacağız.Ali biran önce rüzgarla yarışmak için vargücüyle yükleniyor pedallara,hiç antremansız bu yokuşları böyle çıkabilmesinin sebebi  sporcu alt yapısından olsa gerek

Doğa muhteşem,çam ormanı içinde ciğerlerimiz bu temiz hava ile dolup-dolup  boşalıyor

sonunda tırmanışı bitirip 1500 rakımdaki Kocayayla Geçidi ne ayak basıyoruz

en tepe noktada orman binası var,orman kesimi bu bölgede yoğun olarak yapılıyor,bir önceki fotoğraftaki kamyon yükü dikkatinizi çekmiştir sanırım

fotoğraf ve su molasından sonra devam ediyoruz,buradan  sonra inişe başlayacağız

Aşağı inerken tesislerde durup çay molası veriyoruz

Ben fotoğraf için durduğumda Ali beni hızla geçip virajlarda kayboluyor,ormanın içinde ruble,teker ve kuş sesleri eşliğinde İnegöl e doğru yol alıyoruz

birşey olduğu belli  ,bu keyifli inişi ancak bir arıza bölebilir.Neyseki arıza yok sadece disk frenler aşırı ısınmış Ali ,biraz koku hissedince durup kontrol ediyor diskleri

disklerde aşırı sürtünmeden dolayı ısıya bağlı olarak  kararma olduğunu söylüyor

Disklerin soğumasını beklerken bir taraftan da sohbet ediyoruz

Hadi gelin diyor bize,bekle geleceğiz ,önce fotoğraf çekelim diyoruz

Sonunda İnegöl deyiz,burada gıda alışverişimizi yapıp İznik yolu na sapıyoruz.

İkindi güneşini arkamıza aldık sağı-solu seyrederek ilerliyoruz

kamp yeri arıyoruz burası şurası derken sonunda Hamzabey köyü ne giriyoruz
Caminin bahçesini gözümüze kestiriyoruz,çok şirin bir İmam evi yapmışlar ,izin almak için bakınıyoruz o ara    İmamın hanımı olduğunu tahmin ettiğimiz bayan içeriden çıkarak bize cevap veriyor.                                       derdimiizi anlatıyoruz , imamı soruyoruz
-çadır kurabilirmiyiz
 diyoruz
-tarlaya gitti birazdan gelir,bişey demez kurabilirsiniz
diyor sempatik tavırlarla
özenle yetiştirilip bakımı yapılmış çimlerin üzerine hemen yüklerimizi boşaltıyoruz, izni büyük yerden  aldık imam efendi sıkıysa izin vermesin.Çadırları kurmadan yemek işini hallediyoruz daha sonra çadırlarımızı kuruyoruz.Ben şadırvanın yanındaki kısa hortumu alıp,takunyaları giyip tuvalette buz gibi suyla yıkanıyorum.Tuvalet çok bakımlı ,bravo bu köyün insanlarına.Sonrasında imam çıkageliyor,durumu bir kez de o na izah ediyoruz,yahu bir meslek bir insana bu kadarmı yakışır !
Makinaların pillerini nasıl şarj edebileceğimizi soruyoruz  ,hemen caminin camını açıp içeride hazır duran ara kabloyu uzatıyor dışarı.
Allah senden razı olsun imam efendi ,ettiğin kadar bul

Kamp alanımız ,suyumuz tuvaletimiz yanı başımızda halı gibi çimen,daha ne isteyebiliriz ki

Yemek işini hallettikten sonra köy meydanına gidip gitmemekte kararsız kalıyoruz
canımız çay çekiyor ama yorulduk ,zaten sohbet ederken yatsıyı da okuttuk,çadırlarımıza girip dinlenmeye çekiliyoruz.